Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the koko-analytics domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the formidable domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
UU blog / Nederlandse Taal en Cultuur | SYMPOSIUM | Uitgesproken poëzie: over poëzievoordracht in de klas

UU blog / Nederlandse Taal en Cultuur

Agenda

5 november 2019
12:30 - 19:00
Drift 21, Utrecht

SYMPOSIUM | Uitgesproken poëzie: over poëzievoordracht in de klas

Poetry slam is al jaren in opkomst, terwijl de kunst van het memoriseren en declameren tegenwoordig geen vaste plaats meer heeft in de klas. Poëzie bestaat niet alleen uit woorden, maar net zo goed uit klank, ritme en melodie.
 
Daarom organiseren Stichting Lezen, het Nederlands Letterenfonds en de Universiteit Utrecht op dinsdag 5 november 2019 ‘Uitgesproken poëzie, over poëzievoordracht in de klas’. Na het succesvolle symposium ‘Als je goed om je heen kijkt: over poëzie in de klas’ richten we ons dit jaar dus opnieuw op de kracht van poëzie buiten de bundel: de hardop en luidkeels uitgesproken poëzie. Het symposium is interessant voor docenten in het voortgezet onderwijs en leerkrachten in het primair onderwijs.
 
De middag biedt alle ruimte om met elkaar in gesprek te gaan over het nut van de voordracht en de kracht van de declamatie. We laten docenten aan het woord die met poëzievoordracht werken, wetenschappers die de voordrachtcultuur (willen) bestuderen, en, niet in de laatste plaats, de voordrachtskunstenaars zélf.